9.2.11

Muistelo vanhoista peli-ideoista

Joskus 90-luvun puolivälissä järjestettiin peli-ideakilpailu, johon sai lähettää synopsiksia uusille tietokonepeleille. Osallistuin muutamalla idealla.

Yksi ideoistani oli rakentelupeli, jossa täytyy keräillä puupalikoita voidakseen rakentaa talon ja kantaa vesipalikoita voidakseen sammuttaa tulipalon ilman sen kummempaa päämäärää. Tuomariston kommentit ideasta olivat jotain "ei kukaan pelaisi näin päämäärätöntä sandboxia".



Jep.

Toinen ideani oli tasohyppely, jossa pelaaja on palvelurobotti tähtienvälisellä huviristeilijällä ja joutuu juoksemaan ympäri alusta toteuttaen erilaisten otusten outoja tilauksia, aluksi turistiluokassa ja ylennysten jälkeen luksusluokassa. Tuomariston kommentit tästä pelistä olivat jotain "ei kukaan jaksaisi pelata palvelurobottina".

Varsinainen hauskuus pelissä olisi tietysti ollut ryhtyä kapinalliseksi, juosta poliiseja karkuun ja kerätä pluspisteiden sijaan mahdollisimman paljon miinuspisteitä aiheuttaen kaaosta aluksella.



Kilpailun voitti muistaakseni joku poliittinen Civilization-klooni, josta ei kuultu sen jälkeen.

2 kommenttia:

  1. Minulle Halo-pelisarjan maailman jylhä arkkitehtuuri on niin vetoavaa, että tyhjissäkin kentissä juoksentelee huvikseen.

    VastaaPoista